IKEA groeit door verkopen in China en online

IKEA heeft in zijn afgelopen boekjaar drie procent meer omzet geboekt dan een jaar eerder. De Zweedse retailer profiteerde vooral van groei in China en van zijn onlineverkopen. Dat heeft IKEA dinsdag bekendgemaakt.

De totale omzet in de periode van september tot en met augustus kwam uit op 28,7 miljoen euro. Voor verrekening van wisselkoerseffecten is dat een stijging van 5,9 procent, terwijl de gehele branche volgens IKEA met 3,6 procent groeide.

China is de snelst groeiende markt voor de woonwarenhuisketen, terwijl de prestaties in Noord-Amerika op peil blijven en de Europese markt weer aantrekt. “We zien veel positieve signalen door de toenemende consumentenbestedingen”, aldus ceo Peter Agnefjäll. Hij ziet groei ‘in vrijwel alle markten waar IKEA actief is’. Ook de e-commerceactiviteiten vertonen volgens hem een sterke groei.

Winstcijfers heeft de retailer nog niet bekendgemaakt. Vorig jaar kwam de nettowinst uit op 3,3 miljard euro, een groei van 3,1 procent ten opzichte van het jaar daarvoor.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!