Miss Etam lanceert nieuw winkelconcept

Miss Etam opent vandaag in de Nieuwe Haagse Passage de eerste vestiging volgens een nieuw concept. De passage is gevestigd op de locatie van het voormalige pand van Marks & Spencer. Naast Miss Etam openen onder meer Intertoys en Parfumerie Douglas hun deuren in het nieuwe winkelgebied dat circa 10.500 vierkante meter beslaat.

De vormgeving van de nieuwe Haagse vestiging is volgens commercieel directeur Mireille van der Sprong onderdeel van een landelijk verbouwingsplan, waarvoor Etam Groep enkele jaren heeft uitgetrokken. De winkelopening is een historisch moment, zegt ze tegen RetailNews. “Den Haag was de eerste stad waar Etam Groep na de Tweede Wereldoorlog weer een winkel opende.”

Etam Groep focust met het nieuwe concept op een betere integratie van online en fysiek, aldus Van der Sprong. Zo zet de retailketen meer in op het laden van digitale content. “In de winkel zijn bijvoorbeeld screens geplaatst waarop klanten modeshows kunnen bekijken.” Daarnaast beschikt het winkelpersoneel over tablets om niet-voorradige kledingstukken te kunnen bestellen.

Ook de manier waarop producten worden gepresenteerd heeft een metamorfose ondergaan. “Alle panelen zijn verrijdbaar, waardoor het voor onze visual merchandisers gemakkelijker wordt om producten op verschillende manieren onder de aandacht te brengen. In de praktijk betekent het dat de winkelinrichting per maand kan veranderen en de winkel klanten blijft verrassen.”

Etam Groep zit in een transitieprogramma naar een omnichannelorganisatie. Met name het gebruik van tablets speelt hierin een belangrijke rol, liet Van der Sprong al eerder weten. De retailketen kan zo het gehele assortiment aanbieden op de winkelvloer, terwijl het aantal voorraden in de winkels kan worden beperkt.

Dat heeft volgens haar uiteindelijk gevolgen voor het aantal vierkante meters dat Etam Groep exploiteert. “Het huidige winkelbestand blijft op peil, maar we gaan kritisch kijken naar het aantal vierkante meters per stad. We bewegen toe naar een organisatie waarbij de voorraden op winkelniveau worden afgestemd op wat bij consumenten in bepaalde gebieden in de smaak valt.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends