Wehkamp breidt voor het eerst in zijn 63-jarig bestaan uit naar het buitenland. De Nederlandse etailer betreedt nog dit jaar de Belgische e-commercemarkt.
Voor de entree in België ontwikkelt Wehkamp een nieuwe webwinkel, waarop ruimte is voor zo’n 150 duizend artikelen van circa 1200 merken. Daarmee is het aanbod ongeveer even groot als in ons land. Veel van die merken zijn volgens de etailer vooralsnog niet in België te verkrijgen. Daarnaast bekijkt Wehkamp de mogelijkheden om Belgische merken toe te voegen aan het assortiment.
Moederconcern RFS Holland Holding, dat tevens eigenaar is van webwinkels Fonq en Create2fit, wil met wehkamp.be binnen drie jaar één van de drie grootste online spelers bij onze zuiderburen zijn. “Met de online ervaring die we hier de afgelopen twintig jaar hebben opgedaan en de internationale ervaringen via Fonq, ben ik ervan overtuigd dat ook wehkamp.be een succesvolle introductie gaat krijgen", aldus ceo Gert van de Weerdhof.
Wehkamp kiest naar eigen zeggen voor een gefaseerde introductie door te beginnen met een testversie. De eerste klantervaringen worden vervolgens gebruikt om het volledige online warenhuis in België te introduceren.
Met de lancering in België volgt Wehkamp het voorbeeld van andere grote Nederlandse spelers als Coolblue en bol.com. Daarnaast maakte ook de Bijenkorf deze maand bekend een Belgische webwinkel te hebben geopend.
Reacties 0