Coolblue en bol.com trekken zich terug van Kieskeurig

De nieuwe tarieven van Kieskeurig.nl leiden ertoe dat Coolblue en bol.com hun producten van de website halen. In het geval van bol.com gaat het om vele honderdduizenden artikelen, terwijl Coolblue helemaal breekt met de prijsvergelijker.

Kieskeurig.nl berekent vanaf woensdag de klikprijs op basis van de verkoopprijs van het product, waar nu nog één cpc-prijs per productgroep geldt. “Hierdoor worden we aantrekkelijker voor verkopers van goedkope producten en in een aantal gevallen, vooral bij duurdere producten, gaat de cpc omhoog”, aldus manager comparison Mirelle Bos van eigenaar Sanoma tegen Emerce.

Door deze verhoging wegen de kosten voor bol.com niet altijd meer op tegen de baten, zegt marketingdirecteur Michel Schaeffer. Met als gevolg dat de Ahold-dochter een groot deel van zijn assortiment van de prijsvergelijkingssite haalt. “Onze verwachting is dat veel meer partijen dit zullen doen, waardoor de toegevoegde waarde van Kieskeurig.nl voor klanten snel zal afnemen.”

Coolblue is één van die andere partijen, al heeft dat volgens Emerce een andere reden. De Nederlandse etailer is het niet eens met de eenzijdige wijziging.

Mirelle Bos beaamt dat Kieskeurig.nl het risico loopt dat retailers hun aanbod terugtrekken. Ze gaan volgens haar nog beter kijken welke producten ze via welk kanaal aanbieden. “Dat is een trend die je in de volle breedte van de markt ziet, dus ook bij wie ons gebruikt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!