Intergamma brengt webshop naar winkelvloer

Intergamma start nog dit jaar met de installatie van internetzuilen in zijn winkels waar klanten onder meer het volledige webassortiment kunnen vinden. Daarnaast kunnen klanten via deze zuilen kasten configureren, gordijnen op maat laten maken, ontbrekende artikelen bestellen en direct afrekenen met hun pinpas. Dat zei projectmanager chrosschannel Laurens Miedema van Intergamma dinsdag tijdens een evenement van AXI, dat met de Kiosk Betaal-app hiervoor de technologie levert. 

“We hebben veel verschillende winkels met verschillende assortimenten. Via deze zuilen kunnen we ons volledige online assortiment ontsluiten”, aldus Miedema. Op dit moment draait Intergamma al pilots met de zuil in enkele GAMMA- en KARWEI-winkels. “In vijf vestigingen van KARWEI staan al zuilen waarmee klanten kasten kunnen configureren, bestellen en betalen. Maatwerkkasten configureren konden klanten al via een scherm op de winkelvloer, alleen moesten ze naar de infobalie om hun configuratie te bestellen, een heel ingewikkeld proces. Ze kunnen nu via dezelfde zuil bestellen, afrekenen en de kast thuis laten bezorgen.” 

De uitrol naar de andere vierhonderd winkels van Intergamma past in het scenario dat Miedema hanteert: kleinschalig testen, snel opschalen. “Wij geloven in volledige integratie van alle kanalen en zullen op dit punt de komende zes maanden grote stappen zetten." Nog voor het eind van dit jaar worden een mobiele website en apps gelanceerd. "We geloven dat de smartphone de verbinding vormt met de klant thuis en op zijn werk, terwijl hij de folder leest of in de achtertuin van de buurman staat.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!