Manfield opent eerste winkels in nieuwe stijl

Schoenenketen Manfield heeft vorige maand een nieuw winkelconcept geïntroduceerd in zijn vestigingen in Amsterdam en Rotterdam. De nieuwe stijl van deze vestigingen in de Kalverstraat en winkelcentrum Alexandrium wordt de komende periode uitgerold naar de andere winkels van Manfield.

Moederconcern Macintosh Retail Group maakte eerder dit jaar bekend sterk in te zetten op Manfield. De formule bleek uit een strategieonderzoek van OC&C Strategy Consultants namelijk een van de ‘kroonjuwelen’ van de Maastrichtse holding. Net als Brantano, Jones Bootmaker en Scapino is Manfield vanwege zijn grootte en marktpositie een sterke en leidende formule die een vooraanstaande rol kan spelen in zijn crosschannel toekomst, aldus Macintosh.

Ontwerperscollectief Yksi heeft het afgelopen halfjaar samen met Manfield een nieuwe visie ontwikkeld voor de 68 filialen van de schoenenketen. De formule werkt nu met natuurlijke materialen, terwijl er in het midden van de winkel een eiland is gevormd. Daar is onder meer plek voor pasmeubels, grote spiegels en een koffiebar.

Verder is de voorraad opgenomen in het winkelinterieur. Winkelmedewerkers hoeven daardoor niet langer naar het magazijn te lopen, waardoor ze altijd contact met de klant houden. Wanneer een schoen niet voorradig is, kan die direct via de webshop worden besteld. Behalve het interieur van de Manfield winkels zijn ook de winkelpui, de schoenendoos en de grafische uitingen vernieuwd.

Bekijk beelden van het vernieuwde winkelconcept op onze Facebook-pagina.

(Foto Hans Morren)

RetailTrends