Blokker Holding richt innovatietak op

Blokker Holding gooit het roer om en brengt al zijn e-commerceactiviteiten onder in het nieuwe servicecenter Nextail. Deze online innovatietak is vanaf 20 oktober gevestigd in een nieuw kantoor in Amsterdam-Zuid. Dat heeft Blokker Holding woensdag bekendgemaakt.

De webwinkels van formules als Bart Smit, Blokker, Leen Bakker en Xenos blijven gescheiden, maar achter de schermen wordt alles geharmoniseerd. Zo worden de ontwikkeling van de webshops en de online marketing- en salesactiviteiten bij Nextail ondergebracht. Vanuit de individuele formules waken online formulemanagers over de positionering van de winkelformules, het online assortiment en de aansluiting met de fysieke winkels.

Nextail wordt geleid door Antoine Brouwer, die in mei overkwam van Media Markt-Saturn Nederland. Bij Blokker Holding moet hij een omnichannelstrategie ontwikkelen voor alle winkelformules van het retailconcern. Die strategie moet resulteren in een 'significante winstgevende omzetgroei', stelde het retailconcern bij zijn aanstelling. In 2017 moet de online omzet zijn gegroeid naar driehonderd miljoen euro, tegenover 79 miljoen vorig jaar.

De naam Nextail is een combinatie van next step, retail en longtail en staat voor de gedachte dat nicheproducten online voor een brede doelgroep toegankelijk zijn. Het servicecenter gaat met zeventig mensen van start, waarvan circa de helft al bij de winkelketens werkzaam was. ‘De andere helft is extern gerekruteerd en zijn allen specialisten op hun vakgebied binnen e-commerce’, aldus het concern.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!