& Other Stories breidt in hoog tempo uit

Met de aanstaande opening in Amsterdam beschikt & Other Stories over vijftien winkels in tien landen sinds de start in het begin van 2013. De fashion- en beautyretailer groeit snel, beaamt global PR-manager Elke Kieft van de keten.

Nog dit jaar volgt een winkel in München, Rome en Madrid, waarmee de teller op achttien winkels in dertien landen komt. & Other Stories opent in een nieuwe markt zijn eerste vestiging niet per se in de hoofdstad. “In dit geval wel, omdat we hier een geschikt pand vonden en denken dat we hier passen. Amsterdam is vrijgevochten en een smeltkroes van verschillende culturen en stijlen, net als & Other Stories”, zegt ze tegen RetailNews. 

Het pand waarin de keten vrijdag zijn eerste winkel in Nederland opent, is een typisch verborgen schat die de fashion- en beautyretailer in zijn wereldwijde expansie zoekt. “Het vinden van een geschikt pand voelt als schat zoeken”, aldus Kieft. Over verdere uitbreiding in ons land kan ze niets zeggen, behalve dat de formule in grote steden past. “We pakken de groei stap voor stap aan. & Other Stories is nog een relatief klein merk, dus eigenlijk zijn we nog vooral aan het pionieren.” 

De formule die onderdeel is van H&M Group vestigt zijn eerste winkel in een pand aan de Amsterdamse Heiligeweg. Hiervoor was een Intertoys gevestigd in de T-vormige ruimte van 650 vierkante meter. & Other Stories moest veel werk verzetten om zich het pand eigen te maken. In tegenstelling tot de speelgoedketen die veel wandrekken gebruikte, hangen bij de Zweedse retailer nauwelijks producten aan de wanden. Daarnaast waren de ramen volledig afgeplakt. “Toen we het folie verwijderden kwamen we onder meer glas-in-loodramen tegen.” Vanwege het duurzaamheidsaspect werden die vervangen door eigentijds dubbelglas. “Bovendien moesten ze gerestaureerd worden en dat kon niet.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!