Media-Saturn zet in op online pure players

Elektronicaconcern Media-Saturn gaat online pure players lanceren, overnemen en bundelen in een aparte bedrijfstak. Het moederbedrijf van Media Markt en Saturn heeft daarvoor Electronics Online Group (EOG) opgericht, zo is woensdag bekendgemaakt.

De nieuwe bedrijfstak moet de online groei van het concern een boost geven, met redcoon als belangrijkste speler. Die webwinkel werd in 2012 door Media-Saturn overgenomen. Martin Sinner treedt 1 november aan als ceo van redcoon en wordt tevens verantwoordelijk voor de uitvoering van de pure online strategie van Media-Saturn.

“Als aanvulling op de online activiteiten van Media Markt en Saturn willen we ons ook profileren op de markt van online pure players”, aldus de Nederlandse ceo Pieter Haas. Hij ziet grote groeikansen via redcoon, overnames van andere webwinkels en nieuwe online concepten.

Media-Saturn wil onder meer webwinkels lanceren die inspelen op de nieuwste trends, zoals wearables en andere productgroepen. Deze aanvullende concepten zullen volgens het concern allemaal een eigen positionering krijgen op het gebied van onder meer prijs, aanbod en service en daarmee inspelen op verschillende doelgroepen.

Pieter Haas maakte vorige week al bekend dat Media-Saturn minder fysieke winkels gaat openen, omdat de retailer inmiddels op de meeste locaties goed vertegenwoordigd is. De komende tien jaar wil het concern doorgroeien naar een omzetaandeel van tien procent voor online. “Dat moet voldoende zijn om ook online een leidende rol te spelen”, aldus Haas.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!