Beter Bed maakt forse omzetgroei bekend

Vrijwel alle landen en winkelformules van Beter Bed hebben in het derde kwartaal hogere omzetten gerealiseerd. De netto-omzet van het Nederlandse retailconcern kwam uit op 95,7 miljoen euro, een stijging van 10,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Dat blijkt uit donderdag gepubliceerde kwartaalcijfers.

Beter Bed beschikte in het derde kwartaal over 4,1 procent minder winkels, vanwege het sluiten van winkels en de afbouw van de formules Slaapgenoten en Matrassen Concord. De vergelijkbare omzet groeide met 12,6 procent. Vooral in Duitsland nam de omzet in ondersteund door promoties flink toe (13,6 procent). In Nederland steeg de omzet 4,5 procent vanwege het herstel op de woningmarkt en de herlancering van de winkelformule. De vergelijkbare omzet in ons land nam met 7,8 procent toe.

In Oostenrijk, Spanje en België nam de vergelijkbare omzet respectievelijk met 32, 14,4 en 128,2 procent toe. De omzetontwikkeling in Zwitersland blijft met een daling van twee procent achter bij de verwachting.

Beter Bed zag de brutomarge licht teruglopen van 56,3 naar 56 procent als gevolg van tijdelijke leverancierswijzigingen en een hogere verkoopkorting. De operationele kosten stegen met 5,3 procent naar 47,4 miljoen door hogere marketinguitgaven en personeelskosten. Het bedrijfsresultaat nam met 67,2 procent toe naar 6,1 miljoen euro.

Over de eerste negen maanden ligt de omzet nog 0,8 procent lager dan vorig jaar. Beter Bed verwacht in het laatste kwartaal van 2014 een verder herstel van de omzet.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!