Winkeliers die hun producten via bol.com verkopen hebben de afgelopen twaalf maanden gezamenlijk honderd miljoen euro omgezet. Dat heeft de Nederlandse etailer maandag bekendgemaakt.
Bol.com startte in 2011 met zijn Plaza-concept, waarbij ook andere zakelijke verkopers toegang kregen tot zijn platform. Inmiddels zijn de ‘duizenden winkeliers’ volgens bol.com goed voor 2,5 miljoen artikelen. Daarmee zijn de partners goed voor bijna eenderde van het totale assortiment. Eén op de zes aankopen bij de Ahold-dochter wordt inmiddels door een winkelpartner geleverd.
Winkeliers die hun producten op bol.com verkopen zien hun omzet gemiddeld met tien tot dertig procent stijgen. Lucardi liet eerder dit jaar aan RetailNews weten dat de samenwerking met bol.com heeft geleid tot extra omzet die gelijkstaat aan die van twee extra winkels.
Directeur Daniel Ropers verwacht dat het aandeel van partners in de afzet van bol.com de komende jaren verder zal blijven stijgen. Mede doordat Belgische winkeliers sinds afgelopen september ook van het model gebruik kunnen maken. “Het verkopersmodel wordt ook in België goed opgepakt”, zegt Ropers. “Al tientallen winkeliers hebben zich aangemeld.”
Reacties 0