Amazon brengt Prime-service naar andere retailers

Online klanten van de Britse fashionretailer AllSaints met een Amazon Prime-account krijgen hun bestellingen gratis de volgende dag thuisbezorgd. Het is voor het eerst sinds de lancering van Amazon Prime in 2005 dat Amazon de service buiten zijn eigen plaform aanbiedt, meldt de website Re/code.

AllSaints toont zijn producten via advertenties op de site van de Amerikaanse e-commercegigant. Amazon-klanten die de kleding willen aanschaffen, worden doorgeleid naar de webwinkel van AllSaints. Daar loggen ze in met hun gebruikersnaam en wachtwoord van Amazon om aanspraak te kunnen maken op de gratis verzending. Amazon berekent AllSaints een kleine commissie voor elke keer dat een online shopper via zijn platform bij de Britse etailer terechtkomt, maar krijgt geen percentage van de gerealiseerde verkopen.

AllSaint handelt vervolgens de logistieke kant af. De fashionretailer overweegt daarnaast om Prime-klanten als eerste nieuwe producten te tonen of kleding aan te bieden die exclusief ovoor deze groep beschikbaar is. “Prime kan de VIP-pas van het internet zijn”, stelt global digital director Richard Ascott van AllSaints.

Retailers als Abercrombie & Fitch en Neiman Marcus weigeren volgens anonieme bronnen mee te werken aan de constructie. “Wanneer we een vestiging in een winkelcentrum openen, kijken we goed naar wie er nog meer gevestigd is”, zegt een topman tegen Re/code. Op Amazon kan het assortiment volgens hem echter worden aangeboden naast een willekeurige partij die vergelijkbare producten voor de helft goedkoper aanbiedt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!