IKEA test afhaalpunten en verbeterde thuisbezorging

IKEA houdt vanaf volgend jaar in zijn Britse vestigingen pilots met click-and-collect. De Zweedse meubelketen is daarnaast aan het investeren in het verbeteren van zijn bezorgservice om aan de groeiende vraag vanuit consumenten te kunnen voldoen.

Om welk bedrag het gaat, wordt niet bekendgemaakt. De hoogte van het bedrag is volgens country retailmanager Gillian Drakeford vergelijkbaar met investeringen in winkelvernieuwingen.

In augustus van dit jaar werd dertig procent van de bestellingen in Groot-Brittannië thuisbezorgd. “We weten dat steeds minder mensen een auto bezitten en we weten dat meer diensten moeten bieden om de bestellingen bezorgd te krijgen”, zegt Drakeford tegen Retail Week over de voorgenomen pilots.

De meubelketen is volgens haar bezig met het ontwikkelen van een geschikte strategie om op het dalende autobezit in te spelen. Zo onderzoekt de retailer verschillende prijsmodellen voor bezorgdiensten. Bezorgkosten variëren nu tussen de negentien en 95 pond, afhankelijk van de bezorglocatie en grootte van de bestelling.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!