De online omzet van Ahold komt eind dit jaar naar verwachting uit op 1,4 miljard euro. Dat heeft het retailconcern maandag zijn investeerders en analisten laten weten in een presentatie over zijn online strategie.
Bol.com is met een omzet van 680 miljoen euro verantwoordelijk voor bijna de helft van de totale online omzet. De Amerikaanse Ahold-dochter Peopod neemt 540 miljoen euro voor zijn rekening, terwijl AH.nl op 240 miljoen euro uitkomt.
Eind 2017 moeten de online verkopen 2,5 miljard van Ahold bedragen. “Ter ondersteuning daarvan zullen we in de periode tussen 2015 en 2017 zestig miljoen euro extra investeren”, liet ceo Dick Boer weten. Daarbij focust het concern op het vergroten van zijn marktaandeel, het uitbreiden van het aanbod voor klanten en partners en expansie naar nieuwe regio’s. Zo wordt AH.nl in 2015 in België geïntroduceerd.
Onlineverkopen Ahold richting anderhalf miljard
Gepubliceerd op 18 november 2014 om 08:01
Reacties 0