Bol.com past prijsbeleid aan na kritiek

In navolging van Wehkamp past ook bol.com zijn prijscommunicatie aan na kritiek van de Consumentenbond. “Om elke onduidelijkheid weg te nemen, zullen we bij de producten goed laten zien wat het prijsvoordeel is dat de klant krijgt als hij bij bol.com koopt”, laat directeur Daniel Ropers weten tegenover RTL Nieuws.

De Consumentenbond stelde donderdag dat bijna 73 procent van de speelgoedaanbiedingen bij bol.com ‘nep’ zijn. Zo kostte de Politiepatrouille van Playmobil in september nog 27,99 euro bij de Ahold-dochter, maar werd het speelgoed vorige maand afgeprijsd van 31,99 voor 29,99 euro. De 'van-prijs' moet echter ooit al eens zijn berekend, stelt de Consumentenbond.

De kritiek verrast bol.com, zo laat Ropers weten. Hij wijst erop dat de doorgestreepte prijzen zijn gebaseerd op de adviesprijzen van de leverancier of prijzen bij andere winkeliers. Wehkamp liet al weten dat vanaf aanstaande dinsdag bij alle doorgestreepte prijzen duidelijk is dat het om adviesprijzen gaat.

Behalve Wehkamp en bol.com zouden ook fonQ.nl en Blokker de consument veelvuldig misleiden met verzonnen aanbiedingen. Retailers die volgens de Consumentenbond ‘het minst slecht doen’ zijn V&D en Toys”R”Us.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!