Fysieke retailers halen gemiddeld vijftien procent extra omzet binnen met hun webwinkel. Dat blijkt uit onderzoek van e-commerceplatform SEOshop onder 250 retailers. Alle ondernemers geven aan dat het hebben van een webshop bijdraagt aan de omzet van de organisatie.
Retailers die hun webwinkel het afgelopen jaar geopend hebben zien hun omzet met tien tot elf procent toenemen dankzij de webshop. Spelers die al langer online verkopen zien hun omzet met zestien tot negentien procent toenemen.
De ondervraagden beoordelen hun eigen webshop vier op de tien keer met een (ruim) voldoende, terwijl bijna de helft zijn webwinkel een goed tot een tien geeft. Retailers die alleen online actief zijn, zijn volgens SEOshop iets positiever over hun webshop dan fysieke spelers.
Tijdens de feestdagen verwachten ondernemers met een webshop maar zonder fysieke winkel dat een omzetstijging van 24 procent. Vooral starters met een webwinkel die maximaal zes maanden in de lucht is hebben met een omzetstijging van 35 procent hoge verwachtingen. Retailers die fysiek aanwezig zijn schatten de stijging in op vijftien procent.
Reacties 0