Fashionketen Shoeby heeft in Den Haag zijn eerste flagshipstore met atelier geopend waar consumenten met ontwerpers hun eigen kleding kunnen samenstellen. Daarnaast kunnen er illustraties op de stoffen gedrukt worden met behulp van print- en laserapparatuur, zo laat de retailer weten.
Consumenten hebben volgens oprichter Mieke van Deursen steeds meer behoefte aan een individuele stijl. “Maar op maat gemaakte kleding is voor de meesten van ons onbetaalbaar.” Met het atelier wil de fashionketen dat voor een groter publiek bereikbaar maken. Daarnaast kunnen shoppers er terecht voor verstelwerk van kleding. De winkelmedewerkers hebben een training gevolgd tot personal shopper en zijn uitgerust met tablets.
De vestiging is met 750 vierkante meter flink groter dan regulier Shoeby-winkels, die circa tweehonderd vierkante meter beslaan. Het pand is daarnaast voorzien van een café, terwijl shoppers er naast kleding oplaadpunten voor mobiele telefoons, lockers en visagisten aantreffen.
Nadat de fashionketen ruim dertig jaar koos voor winkels in kleine steden en dorpen is de winkel in de Haagse Vlamingstraat de eerste A-locatie in een grote stad. De keten heeft ambitie om meer van flagshipstores winkels op A-locaties te openen, aldus Van Deursen. Shoeby beschikt momenteel over ruim 250 vestigingen in Nederland en België.
Shoeby zet met flagshipstore nieuwe koers in
Gepubliceerd op 1 december 2014 om 08:06
Reacties 0