Online nichespelers gaan samen fysiek

The Online Retail Company gaat een fysieke winkel openen waarin producten van zijn twaalf specialistische webshops te koop zijn. De vestiging in het Groningse Hoogezand moet in mei 2015 zijn deuren openen.

De webwinkels op het gebied van wonen, tuinen en lifestyle krijgen hier een eigen winkeleiland op een vloeroppervlak van duizend vierkante meter. De andere duizend vierkante meter is bestemd voor de voorraad en logistiek, zodat klanten het product gelijk kunnen meenemen.

De stap komt volgens eigenaren Lennart Gouman en Harold Begeman van The Retail Company voort uit behoefte van klanten. “Wat we zien is dat er een groep mensen is die zich online oriënteert op aanlopen, maar graag in een fysieke winkel hun aankoop bekijkt, voelt en advies vraagt aan een specialist.”

The Retail Company ging ooit van start als een webwinkel voor bestrijdingsmiddelen. Omdat klanten behoefte hadden aan gerelateerde artikelen, werden daar later onder meer tuinartikelen en strooizout aan toegevoegd. Inmiddels beschikt The Retail Company over een dozijn niche-webshops. De omzet van de webwinkels ligt volgens de eigenaars op enkele miljoenen euro’s.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!