Het beste van RetailWatching: week 52

RetailWatching richt zich op voor de retail relevante achtergronden met onder meer tips, video’s, fotoreportages, columns, expertartikelen en whitepapers. Het platform werd vorige maand door RetailTrends Media geïntroduceerd als opvolger van RetailActueel.com. RetailNews zet de vijf meest gelezen artikelen van afgelopen week op een rij.

Hoe de nieuwste IKEA wordt ingericht
Het nieuwste filiaal van IKEA in ons land wordt een internationale pilotwinkel. Zo is onder meer de klassieke indeling van de Zweedse woonwinkelketen in Zwolle op de schop gegaan. RetailWatching kreeg twee maanden voor de officiële opening een rondleiding van storemanager Sandra Schouten.

Sorry, retailer
Sorry voor die klanten die in de winkels voor opstoppingen zorgen en dan ook nog hun cadeau ingepakt willen. Marc van Dijk begrijpt dat winkelmedewerkers hun handen al vol hebben aan elkaar.

De definitieve doorbraak van foodbeleving
Van de Markthal en Fenix Food Factory in Rotterdam tot de Foodmarkt van Jumbo en Foodhallen in Amsterdam: 2014 lijkt het jaar van de nieuwe foodconcepten. Waar en van wie kunnen we nieuwe initiatieven verwachten? Drie experts over de oorzaken en gevolgen van de opkomst van beleving in foodretail.

Een winkelwagen die de klant volgt
Twee Israëlische studenten hebben een winkelwagen ontwikkeld die de klant volgt als hij boodschappen doet. Dankzij een Kinect-sensorapparaat kan de kar een individu volgen door bijvoorbeeld een supermarkt.

Zeven tips om te profiteren van de eindejaarsverkopen
Veel bedrijven behalen bijna de helft van hun jaarlijkse omzet in de laatste vier maanden van het jaar. Zij sturen daarom grote aantallen e-mails naar klanten, om hen te wijzen op aanbiedingen. Optivo Nederland geeft zeven tips hoe e-mailmarketing ingezet kan worden om producten, diensten en speciale aanbiedingen zo neer te zetten dat ze met weinig moeite een grote impact hebben.

Klik hier om naar de homepage van RetailWatching te gaan en hier voor aanmelding voor de gratis dagelijkse nieuwsbrief.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!