Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn, dit keer met één binnenlandse uitzondering. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business Insider, het Eindhovens Dagblad, Momentology, Vend en de Huffington Post.
Wees eens hard voor de binnenstad
De binnenstad blijft een zorgenkindje, vinden Herbert ter Beek van het Bureau voor Economische Argumentatie en Cees-Jan Pen van Platform31. Het winkelend publiek blijft weg en alleen winkelketens overleven. Maar gemeenten ontwijken echte keuzes.
Bron: Eindhovens Dagblad http://bit.ly/1vFIwWT
Gone in 60 minutes
Wat gebeurt er allemaal in een uur tijd in een webwinkel? Dertig procent van de bezoekers is bijvoorbeeld al binnen een minuut al afgehaakt. Tegelijkertijd wordt 75 procent van de online aankopen binnen een uur gedaan.
Bron: Momentology http://bit.ly/1CTeZ3I
Succes verklaard
De aandelenkoers van Nordstrom is in vijf jaar tijd met 120 procent toegenomen. Maar waarom is de Amerikaanse warenhuisketen eigenlijk zo succesvol?
Bron: Business Insider http://bit.ly/1Hh1o6a
Een race naar de bodem
Niet alleen in ons land wordt gewaarschuwd voor de prijsdruk in de sector. Ook in de Verenigde Staten zijn retailers bezig met een race naar de bodem. Hoog tijd om de kortingsmentaliteit te overdenken.
Bron: Huffington Post http://huff.to/1rzfdJp
Twaalf voorspellingen
2014 is net voorbij, dus zijn de voorspellingen voor het nieuwe jaar zijn niet aan te slepen. Vend, leverancier van pos- en retailmanagementsoftware, doet een duit in het zakje en zette er twaalf op een rij.
Bron: Vend http://bit.ly/1xxCX01
Een artikel dat we echt niet mogen missen? Mail de redactie op redactie@retailwatching.nl.
Reacties 0