Subway Nederland laat alleen Duitsland voor zich

Subway heeft zowel zijn omzet, winst als klantbezoek in ons land fors zien toenemen. De broodjesketen presteert in Europa alleen in Duitsland beter dan in Nederland. Dat laat area development manager Justin Goes weten.

De winst lag 21 procent boven die van vorig jaar, waar de omzet van bestaande winkels ‘een dikke plus’ noteerden. Het klantbezoek in de bestaande winkels nam met negen procent toe, stelt Goes. Exacte cijfers maakt de Nederlandse tak niet bekend.

Subway heeft het afgelopen jaar zo’n twintig nieuwe vestigingen geopend. Een belangrijke ambitie voor volgend jaar is om de grens van tweehonderd filialen te doorbreken, aldus Goes. Momenteel beschikt de retailer over ruim 150 vestigingen in Nederland.

Verder wil Subway nieuwe concepten verder tot bloei laten komen. “Denk aan niet-traditionele locaties in buitenstedelijke gebieden, zoals shop-in-shopconcepten in tankstations en bouwmarkten”, zegt hij. De eerste vestiging onder één dak met GAMMA opende in september in Amsterdam-Noord en ook in Apeldoorn gaan de retailers samenwerken. “Verder hebben we nog een aantal locaties op het oog die we samen met Intergamma screenen”, liet Goes in het novembernummer van RetailTrends weten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!