Retailers profiteren bijna permanent van tijdelijke winkels om consumenten te verrassen. Waar een pop-upstore tien jaar geleden nog een manier was om goedkoop winkelvastgoed in te vullen, is het tegenwoordig een plek om shoppers een retailexperience te bieden. Pop-upretail brengt de boel weer in beweging, blijkt uit deze analyse. RetailWatching zet de mooiste pop-upstores op een rij, om geïnspireerd het weekend in te gaan.
Fashionketen H&M plaatste een zeecontainer op het Scheveningse strand om aandacht te vragen voor basisbehoeften als schoon water en sanitaire voorzieningen. De tijdelijke winkel stond – hoe kan het ook anders – in het teken van the beach en –passanten troffen er onder meer badkleding, slippers en zonnehoeden aan.
Lacoste bereikt zijn doelgroep door een pop-upstore te parkeren op het driedaagse muziekfestival Coachella, Californië.
Naver App Square was een pop-upstore in de vorm van een kartonnen doos van 24 vierkante meter in Seoul, Zuid-Korea. Internetaanbieder Naver bracht hiermee zijn mobiele applicatieservice onder de aandacht.
Prada pakt het graag groots aan en dat geldt ook voor de tijdelijke winkel aan Place Beauvau in de Franse hoofdstad. De gevel van de pop-upstore lijkt door een prachtige fotocollage helemaal op te gaan in het straatbeeld.
MINI staat met deze pop-upstore in Ponsonby, Auckland weer eens op eenzame hoogte.
Online brillen verkopen blijkt een uitdaging, ontdekte optieketailer Warby Parker. Consumenten hebben vooral moeite met het maken van een keuze voor een bepaald model. Pop-upstores waar shoppers verschillende modellen kunnen passen, moeten daar verandering in brengen.
Met een vintage truck geeft Le Fashion Truck weer een heel andere invulling aan het begrip ‘tijdelijke winkel’. In het voertuig zijn onder meer schoenen, kleding en accessoires te vinden die passanten kunnen bekijken of passen. Fashion on the go!
Zeven inspirerende pop-upstores
Gepubliceerd op 2 januari 2015 om 13:22
Reacties 0