Coolblue is gisteravond gestart met zijn eerste eigen televisiecampagne. Daarmee wil de Nederlandse retailer zijn naamsbekendheid vergroten en de verkopen ‘nog harder laten groeien’.
Coolblue investeerde tot dit jaar nauwelijks in reclame, maar koos er naar eigen zeggen voor om zich te onderscheiden met klantenservice. De afgelopen jaren is de onderneming hard gegroeid door mond-tot-mondreclame, stelt oprichter en directeur Pieter Zwart. “Nu is het tijd om nog harder te groeien met tv-reclame.”
Coolblue focust in de reclame op beloftes als ‘voor 23.59 uur besteld, morgen in huis’, sameday-delivery en zondagbezorging. “Reclame maken voelde voor ons altijd alsof we op nationale televisie, voor miljoenen mensen, de broek lieten zakken”, aldus Zwart. Coolblue moest volgens hem daarom eerst zeker weten dat alle beloftes nagekomen konden worden. “Ook als er opeens, bovenop een toch al snelle groei, nog meer klanten bij komen.”
De retailer beschikt inmiddels over ruim driehonderd webwinkels en zeven fysieke vestigingen in Nederland en België. In 2013 behaalde Coolblue een omzet van 248 miljoen euro, terwijl over 2014 een omzet van minimaal 350 miljoen euro wordt verwacht.
Reacties 0