De Bijenkorf van start met creatieve vernieuwing

In het Amsterdamse warenhuis van de Bijenkorf begint 27 januari een zogenoemd artist in residenceproject. Onder meer schrijvers, ontwerpers en musici kunnen in de toren van het monumentale pand aan de slag.

De Bijenkorf toont de resultaten aan het winkelend publiek door bijvoorbeeld installaties in of rond het warenhuis en door producties in de etalages te plaatsen. Het warenhuis werkt voor de eerste twee jaar van het Room On The Roof-project samen met het Rijksmuseum. Daarnaast wordt ingespeeld op evenementen in de stad.

Het warenhuisketen heeft naar eigen zeggen al sinds zijn oprichting een sterke verbinding met kunst. De koppeling van kunst en commercie maakt door dit project nu ook ‘een essentieel deel uit van de strategie van de Bijenkorf’. Daarnaast worden klanten verrast en geïnspireerd door de integratie van retail en kunst, aldus head of creative Caroline Krouwels. “De toren wordt met Room on the roof het symbool van de creatieve vernieuwing van de Bijenkorf.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!