Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op LinkedIn, Business Insider, Fastcompany, Business of Fashion en Huffington Post.
Leergeld van Tesco’s val
Ooit was Tesco op alle fronten een innovatieve speler , maar ergens ging het mis. Ze verloren hun focus op de shopper, betoogt marketingexpert Mike Anthony. Wat kunnen alle retailers hiervan leren?
Bron: LinkedIn http://linkd.in/1xLPTAw
Boomerangs
Niet alleen Tesco heeft het moeilijk. McDonald’s en American Apparal hebben ook weleens betere jaren gejad. Business Insider zet vier retailers op een rij die het volgens branding experts in 2015 weer helemaal gaan maken.
Bron: Business Insider http://bit.ly/14ywc3J
Vertel eens...
Die flop van de Fire Phone houdt de Amerikaanse gemoederen bezig. Huidige en oud-werknemers leggen uit wat er mis is met de smartphone en wat dat betekent voor Amazon.
Bron: Fastcompany http://bit.ly/14BI8m0
Fashionable tech
Kevin McKenzie van vastgoedconcern Westfield vertelt over technologische ontwikkelingen die vooral handig zijn voor fashionretailers. En hoe ziet het winkelcentrum van de toekomst er eigenlijk uit?
Bron: Business of Fashion http://bit.ly/1FyCDEX
Lekker makkelijk
Retailer, hou het vooral simpel. Daarmee kom je in 2015 een heel eind, blogt retailexpert Roberto Ramos. Consumenten hebben het al zo moeilijk.
Bron: Huffington Post http://huff.to/1BTHg6C
Een artikel dat we echt niet mogen missen? Mail de redactie op redactie@retailwatching.nl
Wat deze week verder voorbij kwam...
Gepubliceerd op 9 januari 2015 om 11:35
Reacties 0