Action denkt na over een strategie om zijn producten via een webwinkel te verkopen. Dat zegt ceo Ronald van der Mark in het januarinummer van RetailTrends.
Hoewel Van der Mark voorheen binnen online verkoop geen mogelijkheden zag voor Action, zullen er op termijn voorwaarden worden geschapen waardoor dat wel het geval is. Zo zijn bezorgkosten ooit minimaal, schetst hij. “Dan wordt e-commerce ook voor Action interessant. Vandaar dat het er ooit bij Action wel van gaat komen.” Innovaties als automatisch bestuurde auto’s kunnen volgens hem een rol spelen in het drukken van de bezorgkosten.
Van der Mark nodigt regelmatig experts uit om te praten over de online toekomst. “Bij Action absorberen we alle informatie. Die we vervolgens filteren, om Action-style oplossingen te krijgen.” Binnen de organisatie werken daarnaast mensen die al veel ervaring hebben met e-commerce. Dat geldt ook voor Van der Mark, met zijn verleden als cfo van Maxeda. “We maken nu nog geen werk van online, maar als het nodig is, zullen er we klaar voor zijn”, aldus de topman.
Het januarinummer van RetailTrends verschijnt eind deze week met EtailTrends 1. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op jaarlijks elf keer RetailTrends en zes keer EtailTrends.
Action sluit e-commerce niet langer uit
Gepubliceerd op 12 januari 2015 om 00:00
Reacties 0