Het is tijd om afscheid te nemen van het juk van verzuiling in de detailhandel en één Nederlandse retailorganisatie op te richten. Het huidige landschap is het best te vergelijken met de oude omroepwereld. Dat stelt directeur Wijnand Jongen van belangenvereniging Thuiswinkel.org in zijn blog.
Jongen was afgelopen week aanwezig op de Big Show van de National Retail Federation (NRF) in New York. Daar merkte hij dat de NRF alle facetten van de retail vertegenwoordigt, van online tot offline. “Met andere woorden: NRF is the voice of retail”, stelt hij.
In Nederland telt Jongen meer dan dertig sectororganisaties, een handvol koepelorganisaties en de VNO-NCW en MKB Nederland. Deze partijen maken zich volgens hem allemaal druk over ‘zijn eigen stukje retail’.
Bovendien zijn er volgens de directeur nog altijd winkeliers die denken dat retail over producten gaat en e-commerce enkel over de verkoop van online producten. “Niets is minder waar uiteraard. Retail -zoek het maar eens op- gaat over producten én diensten.”
Lees de volledige blog van Wijnand Jongen op RetailWatching.
Reacties 0