Coolblue heeft zijn omzet in 2014 met 45 procent zien stijgen door onder meer de uitbreiding van zijn bezorgmogelijkheden. De omzet over vorig jaar komt daarmee uit op 360 miljoen euro, laat de etailer weten.
In 2013 lag de omzet op 248 miljoen euro. De stijging van vorig jaar is volgens Coolblue vooral te danken aan het feit dat consumenten hun bestelling voortaan ook op zondag en maandag bezorgd kunnen krijgen. “We zien dat klanten echt blij zijn dat ze gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen”, aldus ceo Pieter Zwart. “Dat draagt stevig bij aan de groei van het afgelopen jaar.”
Voor komend jaar verwacht de webwinkel een verdere uitbreiding in de bezorgopties en productcategorieën. Daarnaast moet een nieuw magazijn voor een beter logistiek proces zorgen. Dit magazijn wordt medio 2015 in gebruikgenomen.
Coolblue investeert sinds dit jaar in televisiereclames om zijn naamsbekendheid te vergroten. Daarnaast houdt de etailer een pilot waarbij klanten via WhatsApp de klantenservice kunnen bereiken.
Coolblue groeit met 45 procent
Gepubliceerd op 14 januari 2015 om 11:10
Reacties 0