The Cloakroom wil '24/7' beschikbaar zijn

The Cloakroom wil dat zijn personal shoppers binnen nu en drie jaar niet meer gebonden zijn aan een kantoor. Dat zegt oprichter Asbjørn Jørgensen in het januarinummer van EtailTrends. “Wij willen toe naar het idee dat onze service 24/7 in heel Europa wordt aangeboden, ongeacht de locatie van de personal shoppers.”

De Amsterdamse personalshoppingdienst wil de eerste ter wereld zijn met een eigen platform. Daarmee kunnen zijn medewerkers outfits bouwen, klantenprofielen bekijken, suggesties krijgen over welke kledingstukken goed matchen en maten converteren tussen merken. “Zo willen we ons onderscheiden van andere retailers”, aldus Jørgensen.

Op de personalshoppingmarkt heeft The Cloakroom onder meer concurrentie van Outfittery, terwijl Zalando onlangs een vergelijkbare dienst lanceerde. De etailer heeft echter het momentum te pakken, stelt de oprichter. “Des te meer mensen wij personal shopper kunnen maken, hoe sneller we kunnen groeien. Van elke computer in de woonkamer kun je een kantoorsituatie maken.”

De personal shoppers werken momenteel nog vanuit kantoren, die dankzij een recente investering van 1,2 miljoen euro in rap tempo geopend worden. Zo verhuist The Cloakroom naar een nieuw pand in Amsterdam van 750 vierkante meter. De retailer is eveneens actief in Denemarken, België, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Vorig jaar groeide de webwinkel met 2300 procent. Met de uitbreiding in bestaande en nieuwe markten wil The Cloakroom dit jaar meer dan honderd personal shoppers aannemen, bovenop de huidige veertig. Jørgensen gaat in EtailTrends dieper in op de nieuwe werkwijze en de expansieplannen. Klik hier voor meer informatie over een abonnement op EtailTrends.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends