Gepeperde meningen, rake observaties, niet te missen innovaties, opvallende onderzoeken. RetailWatching tipt wekelijks artikelen van over de grens die de moeite van het lezen waard zijn. Deze week artikelen die voorbij kwamen op Business Insider, WebRetailer, The Robin Report Fastcompany, Internet Retailing en De Standaard.
E-commerce in 2015
Niemand twijfelt erover dat de online retailmarkt ook in 2015 groeit. Maar wat staan de webwinkels dit jaar eigenlijk te wachten? 39 deskundigen geven hun visie, die is onderverdeeld in onder meer marktplaatsen, bezorging en mobiel.
Bron: WebRetailer http://bit.ly/1yqLulD
De invloed van IKEA
Is IKEA de meest invloedrijke retailer van de afgelopen 25 jaar? De Zweedse meubelketen heeft zo zijn invloeden gehad op de manier waarop we bijvoorbeeld tegen merchandising, producten, prijzen, winkels en marketing aankijken. Dus ja?
Bron: The Robin Report http://bit.ly/1KPN1bA
VS versus Canada
Target die zich terugtrekt uit Canada en ook elektronicaretailer Sony sluit er zijn winkels. Waarom trekken de Amerikaanse winkelketens zich terug uit hun buurland? Ligt het aan hen of aan Canada?
Bron: Business Insider http://bit.ly/1IGSPCe
Click & collect onstuitbaar
Een ruime meerderheid van de Nederlandse retailers biedt zijn klanten de mogelijkheid om hun online bestellingen in de winkels af te halen. Dat bleek al uit onderzoek van EtailTrends, die deze maand is verschenen. Click & collect is in 2014 de norm geworden en is niet van plan om in 2015 een stap terug te doen.
Bron: Internet Retailing http://bit.ly/1x96ieK
België loopt leeg
België heeft de winkelleegstand uitgedrukt in oppervlakte sinds de crisis met zeventig procent zien toenemen. 900 duizend vierkante meter is inmiddels te huur.
Bron: De Standaard http://bit.ly/15bJKTl
Reacties 0