Macintosh overweegt winkelmerken samen te voegen

Macintosh Retail Group onderzoekt samenwerkings- en consolidatiemogelijkheden voor zijn schoenenwinkels om de prestaties te verbeteren. Het concern achter onder meer Dolcis, Invito en Manfield laat dinsdag weten actief op zoek te zijn naar een structurele versterking van de concurrentiepositie.

Macintosh kampt met een dalende schoenenmarkt in zowel Nederland als België. Het concern spoorde zijn personeel in december nog aan om ervoor te zorgen dat alle klanten met twee paar schoenen de deur uitgingen. Over het laatste kwartaal van vorig jaar boekte de offline fashiontak 0,2 procent minder omzet dan een jaar eerder.

Macintosh wijst er echter op dat de omzet van nieuwe winkelconcepten Manfield en Young Fashion met respectievelijk ruim dertig en bijna twintig procent toenamen ten opzichte van een jaar eerder. Bij het laatste concept zijn de assortimenten van de formules Steve Madden en Pro in de vestigingen van Invito geïntegreerd. “Eén plus één plus één is in dit geval meer dan drie”, liet ceo Kurt Staelens afgelopen najaar al weten aan RetailNews.

Het Maastrichtse concern wil verder de supplychain optimaliseren, terwijl ook ‘productontwikkelingssynergiën’ worden geanalyseerd. In maart geeft Macintosh een nadere toelichting op de aanscherping van zijn strategie en transformatieprogramma.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!