McDonald’s blijft inleveren

McDonald’s heeft zijn winst in het laatste kwartaal van 2014 met twintig procent zien dalen ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst kwam uit op 1,1 miljard dollar (979 miljoen euro), zo blijkt uit vrijdag gepubliceerde cijfers.

De fastfoodketen ontving wereldwijd minder klanten en kreeg te maken met de dure dollar. McDonald’s sloot het jaar af met een omzet van 6,6 miljard dollar, een daling van zeven procent ten opzichte van 2013.

In december zag McDonald’s sinds lange tijd weer een stijgende lijn, doordat de verkopen in de Verenigde Staten voor het eerst sinds oktober 2013 weer wat stegen. McDonald’s wil deze stijgende lijn in 2015 voortzetten en gaat hiervoor fundamentele verbeteringen doorvoeren binnen de technologie en de restaurants. “We willen dat ‘de McDonald’s-beleving van de toekomst’ voor onze klanten tot leven wordt gebracht en hopen daarmee een duurzame, winstgevende groei te creëren voor alle belanghebbenden”, aldus ceo Don Thompson.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!