HelloFresh haalt opnieuw groeigeld op

HelloFresh heeft een investering van 110 miljoen euro ontvangen van moederconcern Rocket Internet en Insight Venture Partners. Dat heeft Rocket Internet vrijdag laten weten.

“Met de nieuwe investering kunnen we onze groei in de bestaande markten versnellen en nieuwe markten aanboren”, aldus ceo Dominik Richter van de online aanbieder van maaltijdboxen. Daarnaast wordt het geïnvesteerd in de dienstverlening van HelloFresh, zoals het verbeteren van het assortiment en service.

Vorig jaar zomer haalde de boodschappendienst ook een kapitaalinjectie op. Toen ging het om een investering van vijftig miljoen euro, die Insight Venture Partners grotendeels voor zijn rekening nam.

De online boodschappendienst wil eind dit jaar één procent van de Benelux bedienen. Dat komt neer op 75 duizend bezorgde boxen op weekbasis. Het grootste struikelblok bij het realiseren van die ambitie zijn supermarkten, zei ceo Maartje Frederiks van HelloFresh Nederland onlangs. Circa 98 procent van de consumenten haalt zijn boodschappen nog altijd bij de fysieke supermarkt. Het antwoord daarop ligt volgens haar in schaalvergroting.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!