De eerste winkel volgens de nieuwe huisstijl van Christine le Duc opende zaterdag zijn deuren in Rotterdam. Daarmee viel de opening vrijwel samen met de première van de pikante film Fifty Shades of Grey. De retailer greep dat aan om de hulp van look-a-likes van hoofdrolspeler Mr. Grey en ‘candymen’ in te roepen. Zij begeleidden klanten tijdens hun bezoek aan de winkel en deelden hapjes en drankjes rond.
Beeld: Dutch Photo Agency
De vestiging aan de Rotterdamse Meent is tegelijkertijd de eerste flagshipstore van de erotiekketen. Daarmee slaat Christine le Duc een nieuwe koers in. Geen winkels meer op schimmige B-locaties, waar klanten met hun kraag omhoog en zonnebril op naar binnen sluipen. Voortaan stralen de winkels openheid uit en draait het concept om verleiding en beleving. Klanten kunnen bijvoorbeeld de producten vasthouden en voelen hoe ze werken.
Foto: Dutch Photo Agency
Foto: Dutch Photo Agency
Daarnaast richt de dochter van het Duitse concern Beate Uhse zich voortaan nadrukkelijker op vrouwen. Die vormen namelijk 61 procent van het klantenbestand. Het assortiment bestaat uit onder meer lingerie, fashion en erotische artikelen. Klanten worden bij hun aankopen geadviseerd door integere en deskundige medewerkers, aldus Christine le Duc. Dat moet de winkels een aangename omgeving maken, waar de maatschappelijke taboes rond erotiek worden doorbroken.
Foto: Dutch Photo Agency
Vijftig tinten nieuw bij Christine le Duc
Gepubliceerd op 17 februari 2015 om 13:28
Reacties 0