The Sting gaat internationaal met webshop

The Sting heeft een Britse webwinkel geopend als eerste stap in de internationalisering van zijn online activiteiten. De Belgische en Duitse webwinkel zitten in de afrondende fase, zo laat een woordvoerder van de Nederlandse modeketen weten aan RetailNews.

The Sting heeft vier winkels in zowel België als Duitsland en twee in Groot-Brittannië. De webwinkel is onlangs voorzichtig opengesteld voor Britse klanten, aldus de woordvoerder. De opening komt volgens hem ‘vrij laat, maar nog altijd keurig op tijd’. “We wilden niet iets starten waar we vijf jaar geld op moesten toeleggen en eerst onze winkels in Piccadilly en Stratford de gaafste van Londen maken.”

De Nederlandse webwinkel opende twee jaar geleden zijn deuren en ‘loopt inmiddels als een trein’. Buitenlandse klanten kwamen tot voor kort ook bij deze webshop terecht. De website wordt nu stap voor stap internationaal toegankelijk gemaakt, laat hij weten. “Uiteindelijk willen we consumenten uit de hele wereld kleding laten bestellen.”

De online bestellingen gaan van Nederland via Duitsland naar het Verenigd Koninkrijk. De bezorging is in handen van DHL, duurt tussen de twee en vier werkdagen en kost 3,95 pond (5,40 euro). Klanten kunnen er ook voor kiezen om de bestelling kosteloos in de winkel op te halen. Retourneren is eveneens gratis.

The Sting heeft volgens de woordvoerder niet als filosofie om fysieke winkels op grote schaal uit te rollen in het buitenland. “We weten echter dat Duitsland een goede markt is. Niet alleen door die vier vestigingen, maar ook door de populariteit van onze winkels in grensgebieden.” Waar de webwinkel in ons land geopend werd toen er al 74 fysieke vestigingen waren, zijn die rollen volgens hem in Duitsland juist omgedraaid. “De webshop is ook een manier om naam te maken.”

RetailTrends