Outfittery hengelt twintig miljoen dollar binnen

Personal shoppingdienst Outfittery heeft een flinke kapitaalinjectie gekregen van een nieuwe investeerder. Northzone steekt twintig miljoen dollar (17,9 miljoen euro) in de Duitse onderneming, die sinds een jaar ook in Nederland actief is.

Outfittery zal dit bedrag naar eigen zeggen gebruiken voor het verder verstevigen van zijn Europees marktleiderschap op het gebied van curated shopping voor mannen. Daarbij heeft de etailer onder meer concurrentie van het Amsterdamse The Cloakroom. Op de organisatiestructuur en wat merken na verschillen deze spelers nauwelijks van elkaar, liet regiomanager Benelux Peter Gamelkoorn eerder dit jaar nog weten in EtailTrends.

Northzone steunt ook andere internetondernemingen als Spotify, Trustpilot en iZettle. Outfittery heeft volgens partner Hans Otterling een businessmodel in handen ‘dat de fashionbranche dwingt om zichzelf te heroverwegen. “Wij zien curated shopping als de volgende evolutie in e-commerce.”

Outfittery maakt ook bekend dat bestaande investeerders hun belang in de personal shoppingdienst hebben vergroot. De Duitse etailer is momenteel in acht landen actief en wil zijn concept dit jaar in meer landen introduceren.

RetailTrends