BAS Group buigt zich dit jaar over de mogelijkheden van sameday-delivery. Daarbij moeten de eigen winkels een rol spelen, vertelt ceo Steven Bakker in het maartnummer van RetailTrends.
Het moederconcern van Dixons, iCentre en MyCom biedt al sinds 2007 click en collect aan. Tegenwoordig wordt circa zestig procent van alle online orders in de winkels van MyCom afgehaald. Voor komend jaar ligt de focus op sameday-delivery met inzet van het winkelnetwerk. “De dag van aflevering speelt een steeds belangrijkere rol bij het koopmoment”, aldus Bakker.
Tegelijkertijd houdt hij oog voor de voordelen die consumenten ervaren van click en collect. “Als er geen drempels zijn, wil driekwart van de klanten bij voorkeur de bestelling ophalen in de winkel. En dat terwijl we zeven dagen per week gratis thuisbezorgen.” Shoppers willen hun eigen agenda bepalen, merkt Bakker. “Thuisbezorging kan handig zijn maar brengt toch een verplichting met zich mee.”
In RetailTrends 3 vertelt Steven Bakker over de manier waarop BAS Group bij het omnichannel retailen profiteert van zijn eigen IT-systeem. De bestaande systemen sloten niet aan op de wensen van de elektronicaretailer. “Omnichannel is kansloos als je beperkt wordt door systemen.” Het maartnummer van RetailTrends verschijnt deze week samen met EtailTrends 2. Klik hier voor meer informatie over een abonnement.
BAS Group wil op dezelfde dag bezorgen
Gepubliceerd op 11 maart 2015 om 00:00
Reacties 0