'Van der Ent van start met charmeoffensief'

V&D houdt de komende weken honderd praatsessies voor het personeel om de slechte verhoudingen te herstellen. Daar kunnen medewerkers alle vragen stellen die zij op hun hart hebben, melden bronnen aan het Algemeen Dagblad.

Bij iedere sessie zal een van de vier regiomanagers van het warenhuisconcern aanwezig zijn, alsook mensen van personeelszaken. De plannen daarvoor worden vrijdag bekend gemaakt tijdens een presentatie aan de 63 bedrijfsleiders, die traditioneel voorafgaand aan het Prijzencircus van eind maart wordt gehouden.

De ondernemingsraad van V&D is tevreden met de start van de nieuwe directie, laat voorzitter Martin Oudejans weten. “John van der Ent is duidelijk bezig met een charmeoffensief.” Dat is volgens Oudejans ook hard nodig, nadat voormalig topman Don Roach met het gevraagde loonoffer van bijna zes procent kwaad bloed heeft gezet. Ook Van der Ent hamert echter op het terugdringen van de personeelskosten. Of dat via een lager loon of het schrappen van banen gebeurt, wordt pas later bekendgemaakt.

Van der Ent laat tijdens de presentatie ook weten dat V&D het eigen huismerk meer ruimte gaat geven. De laatste jaren is de keten volgens een ingewijde vooral bezig geweest om A-merken binnen te halen, terwijl er met de eigen productlijn veel meer geld te verdienen is.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!