De Nederlandse etailer FuturumShop wil dit jaar zijn eerste drie fysieke vestigingen openen. Dat heeft oprichter Harmen van der Meulen van de webwinkel in fietssport- en hardloopartikelen laten weten aan de vereniging Logistiek Management, meldt Webwinkel Weblog.
Van der Meulen liet in het novembernummer van EtailTrends al weten komend voorjaar een fysieke vestiging in Apeldoorn te willen openen. Hoewel hij daar nog sprak over een opening dit voorjaar, hoopt hij nu de grote vestiging in Apeldoorn nog voor het einde van het jaar te openen.
De eerste twee winkels komen in Amsterdam, waaronder één tijdelijke vestiging. Daar wil FuturumShop zijn eigen nieuwe fietskledinglijn onder de aandacht brengen. “De pop-upstore is vooral een buitenkansje omdat we daar een ruimte vullen die anders tijdelijk leeg zou staan”, stelt de oprichter.
De eerste definitieve winkel opent vlakbij het Vondelpark. Leveranciers helpen mee bij de inrichting door hun snellopende producten of andere ‘eyecatchers’ via een zogenoemde container in de winkel te laten zien. Van der Meulen verwacht dat de online conversie rond een fysieke winkel zal toenemen. “Als je alles bij elkaar optelt kunnen de winkels ons een mooie extra stimulans bieden voor zowel groei als in de beleving bij onze klant en uiteindelijk in bedrijfsresultaat.”
Reacties 0