Albert Heijn introduceerde vorige maand vol trots zijn vernieuwde vestiging in Eindhoven, waarin versbeleving de hoofdrol speelt. De winkel aan de Limburglaan werd eind 2002 al uitgebreid naar 3500 vierkante meter, waarmee het de tweede XL-winkel van Nederland werd. Dit jaar werd daar nog eens vijfhonderd vierkante meter aan toegevoegd.
Klanten komen nu binnen via een marktplein waar lokale leveranciers hun producten verkopen en is er een Allerhande-keuken waar koks elke dag verse maaltijden bereiden op basis van het kookblad en het seizoen. Daarnaast is er steenoven waar vers belegde pizza's worden gebakken, wordt het brood op de broodafdeling ter plekke gerezen en beschikt de kaasafdeling onder meer over uitschepkazen en een rijpingskast. Ook is er een sap- en saladebar waar de hele dag door verse sappen, smoothies en salades worden gemaakt.
De verbouwing vergde volgens projectbureau voor retailbouwmanagement MVRO 'militaire precisie en timing'. De gehele operatie is via een timelapse in beeld gebracht.
Reacties 0