H&M heeft in het eerste kwartaal 36 procent meer winst geboekt in vergelijking met een jaar eerder. De winst kwam uit op 3,6 miljard Zweedse kroon (387 miljoen euro), zo blijkt de kwartaalcijfers die de fashionketen dinsdag gepubliceerd heeft.
De omzet steeg met 25 procent naar 4,3 miljard euro. De Zweedse retailer dankt de rooskleurige cijfers met name aan de verkooptoename van 57 procent in de Verenigde Staten. Met 364 winkels is dat de op een na grootste markt voor H&M. In ons land nam de omzet met acht procent toe naar 183 miljoen euro.
De keten beschikt in Nederland over 136 vestigingen. Het totale winkelbestand bestaat uit 3551 filialen. Dit jaar moeten daar vierhonderd winkels bij komen. De retailer wil nieuwe markten aanboren in onder meer Taiwan, India en Zuid-Afrika.
De fashionketen opent daarnaast dit voorjaar acht nieuwe webwinkels in onder meer België, Portugal en Roemenië. In de herfst start H&M daarnaast met online verkoop in Zwitserland.
Reacties 0