Twintig retailers trekken naar vernieuwd Amsterdam Centraal

Twintig retailers waaronder Rituals, Swarovski en Sissy-Boy openen binnenkort een vestiging in de westelijke passage die bij Amsterdam Centraal gebouwd wordt. De eerste retailers zijn inmiddels gestart met de inrichting van hun winkels, zo laat NS weten.

De nieuwe westelijke passage is onderdeel van een grote verbouwing van het Centraal Station. Zo wordt het station voorzien van een nieuwe entree aan de zijde van het IJ. Hier komen zeven foodconcepten en horecagelegenheden, zoals Starbucks, Julia’s en AH to go. Vanuit de IJ-hal is de westelijke passage bereikbaar, die volgens NS het domein moet worden van fashion, beauty en lifestyle. De twintig retailers openen hier per 1 juni gefaseerd hun deuren. 

Het Centraal Station wordt verbouwd om het groeiende aantal reizigers te kunnen verwerken. De komende jaren worden dagelijks 300 duizend reizigers per dag verwacht, terwijl dat er nu 250 duizend zijn.

NS gaat een deel van zijn winkelvastgoed afstoten en de activiteiten op stations meer aan de markt over te laten, liet directievoorzitter Timo Huges onlangs weten. De vervoerder denkt na over een concept waarbij NS zelf minder doet. Circa veertig procent van de werkzaamheden in stationswinkels wordt nu door het personeel van NS gedaan. De vervoerder wil wel de regie houden over de winkelgebieden.

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends