V&D heeft tijdens de eerste vijf dagen van het Prijzencircus flink minder omzet geboekt dan vorig jaar. In totaal werd er voor bijna 18,2 miljoen euro verkocht, ruim vijftien procent minder dan in 2014. Dat blijkt uit een intern overzicht, dat in handen is van RTL Z.

Het vijftigste Prijzencircus bij V&D ging afgelopen woensdag van start en duurt nog tot en met 12 april. De warenhuisketen had als doelstelling om in de eerste vijf dagen van de grote kortingsperiode 22 miljoen euro omzet te boeken, maar bleef daar 3,8 miljoen euro van verwijderd.

Alleen de nieuwe winkel in Uden en het filiaal Rotterdam Zuidplein presteren boven verwachting. De slechtst presterende winkels staan volgens RTL Z in Dordrecht, Oss, Hoorn, Apeldoorn, Gouda en Vlaardingen. Daar werd ruim een kwart tot eenderde onder de doelstelling verkocht.

De winkels in Naaldwijk en Leiden zijn de enige die beter presteren dan vorig jaar. Het laatstgenoemde filiaal is de vorig jaar geïntroduceerde belevingswinkel, waarvan het concept de komende jaren gefaseerd moet worden uitgerold. De vernieuwde Leidse winkel beschikt onder meer over een nagelstudio, oplaadpunt voor telefoons, stomerij en een plek om je haar te laten doen. Het nieuwe concept is goed voor een omzetstijging van achttien procent.