In de op stapel staande reorganisatie gaat groothandel Makro de acht vestigingen van Lukas Klamer ombouwen tot Makro-filialen. Daarnaast gaat het concern zich minder richten op non-food. De voormalige Lukas Klamers krijgen er vloeroppervlakte bij waardoor de gemiddelde Makro in 2008 een vloeroppervlakte van 15.000 vierkante meter heeft. De nieuwe strategie moet het marktaandeel bij de horeca vergroten. Door de supermarktoorlog is Makro klanten verloren. De reorganisatie moet als resultaat hebben dat het prijsverschil met supermarkten wordt vergroot. Makro verbreedt het assortiment met zowel goedkopere producten als kwalitatief betere artikelen. Het bedrijf is onderdeel van het Duitse bedrijf Metro. Na Wal-Mart en Carrefour is Metro (met onder andere Media Markt) het grootste detailhandelsbedrijf ter wereld. De jaarlijkse omzet is 56,4 miljard euro.
Lukas Klamers wordt Makro
Gepubliceerd op 28 september 2005 om 00:00
Reacties 0