Erotiekconcern Beate Uhse heeft zijn omzet vorig jaar licht zien stijgen dankzij zijn groeiende groothandelsactiviteiten. In totaal zette het concern achter Pabo en Christine le Duc 142,9 miljoen euro om in 2014, tegen 142 miljoen een jaar eerder. Dat blijkt uit dinsdag gepubliceerde jaarcijfers.
De groothandelsactiviteiten in Europa plusten met zestien procent, mede door een vergaande samenwerking met Amazon. Zo levert het concern in Duitsland al langer aan Amazon en zijn Engeland en Frankrijk daar vorig jaar bijgekomen. Dit jaar volgen Italië en Spanje.
De omzet uit eigen webwinkels viel echter flink tegen vanwege problemen met de implementatie van een nieuwe webplatform. Dit onderdeel had volgens bestuursvoorzitter Serge van der Hooft sterk moeten groeien, maar zorgde in 2014 juist voor hoge kosten. “Hier zijn we gelukkig vanaf, nu is het tijd om te oogsten.”
De expansie die Beate Uhse vorig jaar had willen doormaken, zal volgens Van der Hooft nu in 2015 plaatsvinden. “De eerste maanden van het jaar zagen we een sterke groei in het retailkanaal en online draaien we beter dan ooit.”
De nettowinst viel vorig jaar lager uit dan in 2013, naar eigen zeggen door een hogere belastingdruk. Hoeveel winst er is geboekt zegt het concern niet. Zowel de ebitda als ebit groeiden vorig jaar wel licht naar respectievelijk 10,3 en vijf miljoen euro.
Het Duitse concern maakte onlangs nog bekend een kwart van de winkels van Christine le Duc in ons land te gaan sluiten, omdat ze op onaantrekkelijke locaties liggen en niet rendabel zijn. De retailer mikt met vernieuwde winkelconcepten voor zowel Pabo als Christine le Duc nu op grote winkels op A-locaties.
Reacties 0