SanomaVentures heeft een meerderheidsbelang verworven in het online kinderkledingplatform Brandskids. Dat heeft de investeringstak van Sanoma laten weten, zonder daarbij financiële details te vermelden.
Het mediaconcern was sinds de oprichting in 2013 al als investeerder betrokken bij de webwinkel. Met het meerderheidsbelang wil Sanoma de groei van Brandkids een extra impuls geven in onder meer Duitsland. Oprichters Hans Lormans, Peter Sorber en Michel Sollie blijven als aandeelhouders betrokken bij het management.
Brandskids verkoopt kleding van topmerken en tweedehands- en outletartikelen. De merken hebben op Brandkids een eigen brandshop-omgeving. Na het aanmaken van een account kunnen klanten zelf kledingstukken te koop zetten op de site. Brandkids handelt de betaling af voor een vaste vergoeding van 0,99 euro.
Sanoma neemt meerderheidsbelang in Brandkids
Gepubliceerd op 2 april 2015 om 06:48
Reacties 0