De Tuinen gaat nieuw merk eerst testen

De Tuinen gaat een van zijn winkels voorzien van het logo van Holland & Barrett en een ander van een gezamenlijk logo. “Zo kunnen we gaan onderzoeken en evalueren wat de volgende stappen zullen zijn”, laat manager marketing en communicatie Charlotte de Koning weten aan RetailNews.

De Tuinen maakte eerder deze week bekend zich de komende anderhalf jaar te rebranden naar het internationale retailmerk Holland & Barrett. Van de nieuw te openen winkels wordt er één onder de vlag van Holland & Barrett geopend en krijgt de rest ‘De Tuinen met Holland & Barrett’ op de gevel. “De inrichting van de winkels zal worden aangepast naar de inrichting die bij Holland & Barrett wordt gebruikt”, aldus De Koning.

Het merk De Tuinen zal volgens haar langzaamaan overgaan naar het internationale merk. “Ik denk dat dit even geleidelijk zal gaan als dat we voor de rebranding hebben uitgetrokken.” Drastische wijzigingen naar aanleiding van de rebranding blijven uit, stelt zij.

Klanten zullen verder geen verschil zien in het assortiment van de winkelketen. Zo blijft het merk De Tuinen gewoon bestaan, omdat die volgens De Koning goed past bij de verzorgingsproducten die de retailer al heel lang verkoopt.

De Tuinen maakt sinds 2003 onderdeel uit van NBTY Europe, dat wereldwijd met bijna duizend vestigingen actief is, voornamelijk onder de vlag van Holland & Barrett. De rebranding van De Tuinen stond volgens De Koning pas sinds enkele weken op de agenda en is ingegeven door de ambitie om internationaal door te groeien. “Onder het retailmerk Holland & Barrett bestaat die mogelijkheid.”

Reacties

Laatste nieuws









RetailTrends