V&D werkt aan nieuw winkelconcept

V&D heeft een online platform gelanceerd waar consumenten ideeën kunnen aandragen voor een nieuw winkelconcept. In de loop van dit jaar moet het concept in drie van de 63 warenhuizen worden getest. “Online gaat die ontwikkeling nog sneller”, zegt ceo John van der Ent tegen NOS.

Op blijmet.vd.nl kunnen consumenten hun mening delen. Elke week worden nieuwe conversatieonderwerpen aan het platform toegevoegd, over onder meer de sfeer in de winkels, het assortiment en de prijsstelling. “We weten dat de consument van nu en van de toekomst andere verwachtingen heeft van warenhuizen”, aldus Van der Ent. "Natuurlijk hebben we daar zelf ideeën over en die toetsen we op deze manier bij onze klanten."

V&D inventariseert de online input en gebruikt die voor de ontwikkeling van een nieuw winkelconcept. “Binnenkort wordt een samenwerking met een groot mediahuis bekendgemaakt waarmee we meer entertainment op de vloer willen brengen”, zegt Van der Ent. Zo denkt hij aan het organiseren van modeshows, concerten en workshops. Daarnaast kan de omnichannelstrategie van V&D beter. Klanten moeten producten die in de fysieke winkel niet voorradig zijn, terplekke kunnen bestellen op een tablet.

Van der Ent benadrukt opnieuw dat er ‘impopulaire maatregelen’ nodig zijn om V&D weer concurrerend te maken. “Er moet nog steeds miljoen euro uit de lonen.” Het pleidooi voor de hoger beroepsprocedure tussen V&D en de vakbonden over de loonmaatregel is 27 mei. De advocaten van beide partijen lichten dan hun standpunt toe. De rechter bepaalt die dag ook wanneer de uitspraak plaatsvindt.

Reacties

Laatste nieuws


Lees hier 15 toekomstverkenningen in retail

In een compleet vernieuwd jubileummagazine van RetailTrends vind je maar liefst vijftien toekomstverkenningen in de retail. Hoe ziet de supermarkt eruit in 2050? Hoe ver zijn we op het gebied van duurzaamheid en innovatie? Kennen we de consument van de toekomst eigenlijk? Lees het in RetailTrends.








RetailTrends