Reorganisatie WE Fashion kost tientallen banen

WE Fashion schrapt als gevolg van een reorganisatie 81 arbeidsplaatsen op het hoofdkantoor in Utrecht en in de Nederlandse verkooporganisatie. Tegelijkertijd worden er 29 nieuwe posities gecreëerd als gevolg van een miljoeneninvestering in ‘betere klantenbinding en digitale innovatie’. Dat maakt de modeketen dinsdag bekend.

WE Fashion gaat zijn organisatie naar eigen zeggen aanpassen om te kunnen transformeren naar een omnichannel modemerk. Naast een investering van vijftien miljoen euro om in te kunnen spelen op de verschuiving van de fysieke winkelstraat naar online, trekt de keten een miljoen euro uit om zijn medewerkers te trainen in zijn eigen WE Academy.

“WE gelooft sterk in de regionale vertegenwoordiging met 230 Europese winkels in de beste winkelstraten, in combinatie met aantrekkelijke online presence”, zegt ceo Joris Aperghis. De reorganisatie heeft volgens hem geen gevolgen voor het winkelbestand. Daarnaast wijst hij erop dat het bedrijf gezond is. “Maar we moeten nu meer dan ooit scherp kijken naar de efficiëntie en de kosten van onze operatie en daarnaast onszelf optimaal voorbereiden op hetgeen de veranderende markt van ons vraagt.”

Vorige maand trokken de Belgische vakbonden nog aan de bel over mogelijke plannen van WE Fashion om winkels te sluiten en personeel te ontslaan. Destijds gaf de retailer al aan op winkelniveau geen plannen te hebben voor een herstructering of sluitingen, maar wel te bekijken hoe de productiviteit van het personeel beter in lijn kon worden gebracht met andere landen en de veranderende markt.

WE Fashion focust voor verdere groei tevens op het aanscherpen en verjongen van zijn mannen- en vrouwencollectie, terwijl de kinderlijn verder wordt uitgebouwd. "Ik ben er van overtuigd dat wij met deze maatregelen succes van WE Fashion, onze collecties en onze 2500 medewerkers kunnen continueren", aldus Aperghis.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!