WE Fashion beschouwt het middensegment als een perfecte markt voor zijn producten. Dat laat ceo Joris Aperghis weten in De Financiële Telegraaf. “We geloven er juist in verschillende groepen bij elkaar te brengen.”
De Nederlandse modeketen maakte dinsdag bekend tientallen arbeidsplaatsen te schrappen als gevolg van zijn transformatie naar een omnichannel merk. De vijftien miljoen euro die tegelijkertijd wordt geïnvesteerd in ‘betere klantenbinding en digitale innovatie’ is volgens Aperghis niet eenmalig. “We hebben een punt aan de horizon bepaald waar we naartoe willen.”
Het verbeteren en aanscherpen van de collecties is volgens de ceo een continu proces bij WE. De modeketen is de afgelopen jaren echter steeds minder zichtbaar geworden, vindt retaildeskundige Rupert Parker Brady. “H&M en Zara bepalen wat tegenwoordig onder fashion wordt verstaan.” De maatregelen van WE betekenen volgens hem niet ‘dat de zaak ineens opgefrist en anders is.’ De retailer loopt volgens Parker Brady gevaar door er voor iedereen te willen zijn. “Dan ben je voor geen van die doelgroepen werkelijk relevant.”
Het middensegment kampt de laatste jaren met stevige concurrentie, met meerdere faillissementen tot gevolg. Zo laveerde een speler als Mexx teveel tussen voordelige en dure artikelen, stelde hoogleraar e-marketing Cor Molenaar na het bankroet. “Ze bieden niet genoeg luxe om met de top mee te doen en ze hebben te dure winkels om op prijs te kunnen concurreren.”
Reacties 0